søndag 10. juli 2011

oppsummering av løpet på torsdag og lørdag

Bjerke torsdag 7/7 - Nickelback
På torsdag var jeg på Bjerke og rei Nickelback i lunchen. Jeg har ridd han en gang tidligere, og da sleit han med og henge med feltet. Denne gangen måtte han litt billigere selskap enn den gangen. Han kjentes finere ut i varmingen enn sist jeg red han, men til løpet satte vi på han en sprutmaske for og se om han ville ta i litt ekstra.

Vi ble litt til overs når starten gikk så jeg la meg rett ned i førstesporet. Han slet litt med og henge med til tider, men det gikk fort underveis. Runden igjen ble det plutselig dempet veldig og da mistet han all farten da jeg måtte bremse han opp. Hadde jeg hatt plass utvendig ville jeg tatt han ut ett spor så han kunne holdt tempoet opp. Han er bedre hvis han får gå i ett jevnt tempo, så en demping var ingen fordel for oss. Men fikk litt fart på han igjen og han holdt farten bra til mål. Han kjentes bedre ut nå enn sist jeg red ha, så det er jo positivt bare det. Men vært morro for eieren hans om han kunne fått en premie også.

Momarken lørdag 9/9 - Curl The Pearl
På Momarken lørdag fikk jeg ett gjesteoppsitt på Curl The Pearl. Han møtte veldig hardt selskap som Limerick, Center Kæll, Adrenalin og Vanjoy Limburgia blant annet.
Jeg hadde fått beskjed om at han kunne være stri i varmingen og frem til start. Men han var veldig rolig og regulerbar både i varmingen og prøvestarten.

Han var ikke like rask som de andre fra start, så vi havnet som en av de siste innvendig. Han ville ikke ta i for fullt bak i der, så jeg gikk ut i 2sporet med han og da søkte han bedre fremover. Det var hardt tempo og første 500 gikk på 12 og første 1000 på 14. På den siste langsiden dro jeg i snora som jeg hadde fått beskjed om. På Curl The Pearl var en snor festa i både proppene og skylappene, så begge deler gikk likt.
Han reagerte veldig på dette og søkte godt fremover. Jeg kunne gått via 3-4spor i den siste svingen, men syns det var for hardt så sjansa og gikk innvendig. Det var litt trafikkprobler midt i svingen, men vi kom oss fremover. Ut i oppløpet hadde vi fri bane i 2sporet, og han hadde fin fart. Men så legger hesten i 3sporet seg ned på oss så vi mister farten og blir hindret. Veldig synd, for tror vi kunne fått 4.plassen og ikke 6.plassen hvis vi ikke hadde blitt forstyrret.
Men Curl The Pearl var en skikkelig flott hest jeg likte kjempegodt, og veldig glad for alle oppsittene jeg får.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar