tirsdag 20. september 2011

1.plass med Holter Frigge


Ble en veldig fin dag på Drammen travbane i går. Jeg hadde oppsittet på holter Frigge i kveldens siste løp. Jeg hadde ikke ridd hesten før, så var veldig spent på og kjenne på henne i varmingen.
Hun var veldig rytmisk og søtid i oppvarmingen på indre bane, tok henne ut i hovedbanen og voltet en runde før jeg tok en prøvestart. Hun var veldig travsikker avgårde i volta og gikk 28 rundt svingen uten problemer. Men hun skulle være enda bedre uten sko, så dro av alle fire skoene etter varming.

Det ble desverre tre omstarter, men Holter Frigge holdt seg helt rolig alikevell. Lot henne gå til svingen i hver omstart så hun ikke skulle bremse ved den gyldige starten i tro om at det var omstart. Hun kjentes fin ut i alle omstartene og hadde trua på fin posisjon underveis.

I den gyldige starten traff vi bra og havna fint til i 2par utvendig. Runden igjen blir det plass i 3 innvendig og kryper ned der for og få en kortere vei til mål. Holter Frigge kjennes fin ut hele veien og hadde mye krefter spart når vi nærmet oss siste svingen. Favoritten i løpet J.H. Elden legger seg ut i dødens og jeg blir liggende fint til i ryggleder. Jeg kjente jeg hadde mye igjen og ventet bare på at jeg skulle få plass til og komme ut i andresporet og angripe. Men ut av siste svingen galopperer ledende Ra Sokken og forstyrrer også dødenstravende J.H. Elden. Og da ble det fritt fram for meg og Holter Frigge og vi kunne ri inn til en enkel seier med 3 lengder ned til andre hesten.




Endelig kom seieren på hjemmebane. Den har vært etterlengtet utrolig lenge, så morro når det endelig klaffer.

Tusen hjertelig takk til travtrener Heidi Moen som ga meg ett så fint oppsitt.

Med denne seieren har jeg nådd målet mitt i år. Mitt nyttårsforsett var og ri inn 100.000kr og klare to seiere. Og med seieren i går så klarte jeg det. Under ser dere mine resultater...

År   Starter   1.pl   2.pl   3.pl   Øvr.pl.     Innkjørt
20113222610105 500,-
201034136989 500,-
200914110333 000,-
20085003114 500,-
2007300000,-

6 kommentarer:

  1. Superhäftig design och header! fin blogg :D

    SvarSlett
  2. Tusen takk Hanna. :) Fått litt hjelp med headeren. ;)

    SvarSlett
  3. Kul att det går så bra! :D montén för nordsvenskar i Sverige måste verkligen utvecklas! Blir avundsjuk när jag ser dig rida nordsvensk i montélopp!

    SvarSlett
  4. Jättegrattis till segern!!!! =D

    SvarSlett
  5. Tusen takk dere. :D

    Helena: Ja vi har jo nesten like mange montéløp til kaldblods som til varmblods her i Norge. Men vi sliter veldig med og få fylt opp de løpene for kaldblods i lavt grunnlag desverre.

    SvarSlett