søndag 8. januar 2012

4.plass med Prestige De Mai

Prestige De Mai
Foto: Silje Dragsten Theodorsen

Turen til Leangen gikk ikke så altfor tregt, og jeg var mere våken enn man skulle tro etter bare 5-6t søvn. Første jeg gjorde når jeg kom på banen var og gå til treneren Tom Forkerud og høre når han ville ha hesten varmet, og hilse på Prestige De Mai.

Gikk så til vekta for og skifte og veie meg. Vekten var i orden, og sikra meg med og veie inn på 66,0kg. Gikk så tilbake i stallen og salte på Prestige. Han er nokså stri i varmingen, så jogget han i hesteringen og red en runde i banen. Banen var langt fra optima, betong hard bane med ett minimalt lag med ny grus på toppen.

Prestige var rolig og fin i defileringen, og kjentes fin ut i prøvestarten. Veldig fransk i gangen, og tar noen tak her og der, men kjentes nokså sikker ut. Går fint bak bilen, men sliter med og henge med når bilen slipper. Prøver og be om mere fart, men da begynner og han rulle i gangen, så må hjelpe han så han holder seg i trav gjennom den første svingen. Han går jevnt og trutt hele veien, og på den siste svingen da går det fremover og han kommer seg lett forbi to hester, har god fart nedover oppløpet og får 4.plass på 16,4/2100m. Dette er det forteste han noengang har gått under sal, så det får være godkjent bak så gode hester Alfas Abe Lincoln, Sean Trot og Moon Dreamer.
Trodde virkelig Moon Dreamer skulle vinne enkelt, men han er helt ute av form for tiden. Og da var det den gode svenskehesten Alfas Abe Lincoln som tok nok en seier på Leangen.

1 kommentar: