tirsdag 31. januar 2012

Seier med King Of My Heart


I går var en veldig lang dag. Jeg stod opp kl 06, og satte meg i bilen og reiste mot Lillehammer kvart på syv på morgenen. Jeg skulle møte Skullerud der, og sitte på med han til Leangen. Jeg var på plass litt over ti, og da hadde vi ca fem timer med kjøring foran oss før vi ankom banen halv fire.

Skullerud hadde med seg to hester, King Of My Heart som jeg skulle ri, og Dream Turbo.  Begge to fikk strekke godt på beina når vi kom frem før de fikk hvile på boksen.

Kingen kjentes veldig fin ut i varmingen i dag. Jogget han tre rolige runder på indrebane og tok en prøvestart for og kjenne hvordan han var i volta. Kjente jeg var litt ekstra nervøs etter varmingen, og hadde rimelig god tro på en plass i toppen med han. Og når man har litt trua, da blir man litt ekstra spent i kroppen også.

Kingen løste bra fra volta og jeg syns vi traff veldig bra. De andre på 20m var tidlig ute, men ble ingen omstart.Vi tok det litt pent til og begynne med og ble liggende sist utvendig. Men jobba oss fort frem til dødens da tempoet roet seg. Kingen lå pent og rolig i dødens posisjon, men da tethesten tok opp og ville ha rygg tok vi over teten inn på den nest siste svingen. Kingen svever avgårde og kjennes veldig sterk ut inn på den siste svingen. Jeg så at jeg hadde den værste konkurrenten i ryggen min, akkurat der jeg ikke ville ha den. Men vi fikk bare holde ett jevnt tempo så den ikke kunne speede oss ned. Dro proppene på Kingen for og skjerpe han, men lot skylappene være. Sean Trot kom i angrep på oppløpet, men Kingen svarte godt opp og vant med krefter spart.

Utrolig morro og ta årets andre seier allerede. King Of My Heart er det en ære og få lov til og sitte opp på. Han er jo en de gode montéhestene jeg har beundret fra sidelinjen mange ganger.

Turen hjem igjen gikk lett med en seier på lasset og jeg var hjemme nærmere fire på natten/morgenkvisten. Da var det ubeskrivelig godt og legge seg i senga og sove hele tre timer før jobb. ;)

4 kommentarer:

  1. jättegrattis! härligt med två segrar redan nu!=)

    SvarSlett
  2. ....og Kingen synes det er flott med Elisabeth på ryggen...

    SvarSlett
  3. Grattis till segern :) det är intressant läsning när du skriver om loppen :)

    SvarSlett