tirsdag 3. januar 2012

Sesongen 2011

49 ridde løp, 6 seire, 2 andreplasser, 7 tredjeplasser, 13 øvrige premier, 195 500kr innridd

Når jeg skrev blogg om sesongen 2010 hadde jeg noen mål for sesongen 2011. Jeg ville ri flere løp enn året føre, ri inn over 100 000kr på en sesong, samt få en seier mere enn året som hadde gått. Jeg klarte målene mine og red 15løp flere enn året føre, red inn nesten 200 000kr, samt fikk 6seire!

Januar
Årets første løp red jeg den 5. Januar på Bjerke travbane, det endte med en 5.plass på Dennis Dun Dee.
Ble ingen flere løp i Januar, så en stille og rolig mnd.

Februar
Red 4 løp i februar. Eneste plasseringen var en 5.plass med Skuggfaks.

Skuggfaks
5.plass
Mars
Red 5 løp og tre prøveløp. Var en veldig god mnd, og fikk tre 3.plasser og en 2.plass. Både Odin Stjerna og The Breadwinner ble godkjent i prøveløpene sine. Red løp på begge i samme mnd, The Breadwinner tapte knepent og ble nr 2, og Odin Stjerna Spurta bra til 3.plass flrste gang ut i monté.

I rygg leder med The Bredwinner
2.plass
Odin Stjerna
3.plass
Meg og Saron til høyre
3.plass
April
I april kom årets første seier. Jeg fikk ett gjesteoppsitt på Ellestad Rubin som er trent av Heidi Moen. Han møtte hester som Atom Lynet, Briskebyrappa, Juni Blixten og Mijomi. Men alikvell speeda han som ei kule ned oppløpet og vant som desidert sistevalg. En annen flott hest jeg fikk prøve denne mnd var Ellington S.I.R fra Sverige. Stor og flott montéhest, men veldig spesiell og vanskelig hest. Fikk en flott 3.plass på han. Red ett løp til på Ellestad Rubin denne mnd også, men var ikke helt i orden for dagen og feilet inn på siste bortre langside med alt igjen. Red totalt 4løp denne mnd.

Ellestad Rubin
1.plass
Ellington S.I.R.
3.plass
The Breadwinner. Ble en flott 4.plass i montéløpet for vbl under påsketravet.
Mai
6 ridde løp, tre premier og en 4.plass som beste plassering.

Ellington S.I.R.
4.plass
Ziriumzam
uplassert

Mijomi
7.plass
Juni
Ble tre løp i Juni, fikken 3.plass og en 4.plass.

Ellestad Rubin
Uplassert
Juli
Red fire løp i Juli. Skulle egentlig vært 6 løp, men ene kjøringen på Biri hvor jeg hadde to oppsitt ble avlyst pga oversvømmelse. Fikk tre premier denne mnd, 4.plass som beste.

August
Veldig rolig i august mnd. Jeg red kun to løp. Fikk en uplassert på The Breadwinner som ikke trivdes så godt på en 2600m, samt fikk en flott 2.plass med Next Step på Drammen.

September
Denne mnd red jeg 6løp, fikk en seier, en 3.plass og to øvrige premier. Tok turen til Bergen Travpark og red Odin Stjerna i Rappfots Æresløp. Utrolig stort og få være med i dette løpet, og Odin Stjerna speeda utrolig bra til 3.plass etter en reise bakerst i feltet. Neste opptur var med Heidi Moen trente Holter Frigge. Vi fikk ligge og smyge med i rygger, og når åpningen kom på oppløpet gikk hun lett unna til seier. Da var jeg veldig fornøyd, for da hadde jeg nådd målet mitt med to seire.

Odin Stjerna
3.plass
Holter Frigge
1.plass
Brenne Kongen
Uplasser
Oktober
Red 6 løp, en seier, en 3.plass og en øvrig premie. Fikk ett flott gjesteoppsitt på Heidi Moen trente K.N. Wind. Det er en stor og flott hest jeg hadde gledet meg lenge til og prøve. Og han svarte til forventningen. En ukomplisert og flott hest med styrke som sitt største våpen. Løpet ble helt feil, og han måtte gå den tynge veien. Men alikvell hadde han god fart i mål og vant knepent. Fikk også en flott 3.plass med The Breadwinner, som kun tapte for gode Monica og K.N. Wind.

K.N. Wind
November
Måneden jeg aldri kommer til og glemme. Jeg hadde 5 oppsitt denne mnd som ga meg 3!! seire. Største oppturen kom på Drammen travbane, det var to montéløp for dagen og finalen i montécupen. Jeg lå bra ann, men Johanne U. Æveraasen ledet ganske solid. I det første løpet red jeg Markus som vant lett etter og ha liggi i tet hele veien. Det andre løpet red jeg Quad Julry som holdt seg på beina og kunne da gjøre opp enkelt på oppløpet. To seire på en dag var helt utrolig, og jeg levde på rosa skyer i flere uker etterpå. Ekstra morro var det og vinne cupen på hjemmebane.
Kun en uke senere tok jeg turen til Sørlandet for og ri Tom forkerud trente Monica. Hun hadde vunnet i debuten, og hadde litt press på meg. Men Monica var ei rå hoppe med styrke og fart. Dødens fra start, klemte meg til tet på siste bortre og så kunne vi bare ri inn til enkel seier.

Markus Mølgård
1.plass
Quad Julry
1.plass
Desember
Dette var hele årets dårligste sesong. Ble fire løp, men ikke en eneste premie. To uplasserte og to disk. Men kommer jo allitid en nedtur før det kan gå opp igjen.


Kjempefornøyd med sesongen. Hadde aldri drømt om 6 seire eller at jeg skulle vinne cupen på Drammen. Må takke alle hesteeiere og trenere for mange flotte oppsitt i året som har gått. Ser frem imot sesongen 2012, og håper på fine oppsitt og gode resultater. Bare det og ligge på 10.plass på landsstatistikken over montéryttere er helt uvirkelig. Jeg har ingen egne montéhester pr dags dato, så har jo kun oppsittene fra andre og ta av. Men har tre på stallen jeg gleder meg masse til og prøve i banen i året som kommer.


Montè - Plasseringer
Banetilhørighet Starter 1.pl 2.pl 3.pl Øvrige Tot 1.pl Premier
Pedersen Liv Biri Travbane 103 28 18 10 28 236 748500
Berås Malin Sørlandets Travpark 67 27 7 7 14 36 581500
Løvvold Siv Emilie Jarlsberg Travbane 126 26 22 17 31 56 781000
Gundersen Line Momarken Travbane 85 14 19 9 19 129 508500
Øveraasen Johanne Ulrica Biri Travbane 90 13 13 14 26 94 458000
Kvasnes Kristine Forus Travbane 58 13 9 7 11 102 400000
Borgli Hanne Biri Travbane 56 11 4 10 16 69 319500
Nyløkken Mette R. Drammen Travbane 69 8 8 7 20 56 298500
Knutsen Kari Anne Sørlandets Travpark 64 7 8 8 20 24 288000
Jensen Elisabeth Drammen Travbane 48 6 2 7 13 8 195500

3 kommentarer:

  1. Du har hatt ein flott sesong som du virkelig kan vera stolt av :) Lykke til i år :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det Charlotte. :) Jeg stiller ikke så store kraf for hvert år, så må jo si jeg er sjokkert over hvor bra det har gått. Føler det kan bli vanskelig og toppe denne sesongen i dette året.

    SvarSlett
  3. Ja, det er vanskelig å følgja opp. Eg skjønte fort at eg ikkje klarte å få ein ny sesong like god i fjor som året før, for då gjekk det meste på skinner. Det er nok litt lettare å få til på austlandet med fleire mogelegheiter til å ri løp :)

    SvarSlett