tirsdag 17. april 2012

Ingen premie med Prestige

Det ble ingen premie med Prestige De Mai på Momarken i dag.
Han kjentes veldig fresh og fin ut når jeg jogget han i hesteringen i dag. Varmer han kun i hesteringen da han bare drar ut i trav hvis han varmes i banen, og bruker unødig mye krefter.

Men kjente allerede i prøvestarten at dette kunne bli vanskelig for oss. Han ga jo alt han hadde ,men travet stemte ikke og han tok skikkelige tak nå og da.
Når bilen slapp hadde jeg mere enn nok med og holde han i trav enn og tenkte på om vi fikk en dårlig start. Havner sist i feltet, det dempes litt så prøver og runde ene hesten foran meg for en bedre posisjon, men får da litt trafikkproblemer på veien. Kommer til slutt ned i 2par utvendig, men runden igjen blir jeg dytta ut i 3 sporet, så da hadde vi lite valg enn og prøve oss fremover. Men ikke så lett når hesten ikke fungerer i aksjonen for dagen. Han blir bare værre og værre og fra siste sving og frem til mål får jeg ikke ridd noenting og han traver dårligere og dårligere.

Veldig synd for Prestige er en veldig fin montéhest som alltid går til mål. Men får håpe det ikke er noe altfor ille med han og at straks er på gang igjen.

Sover over i Drammen hos mine foreldre i natt. I morgen går turen til Bjerke for og ri.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar