lørdag 7. april 2012

Overlegen seier med Stjernejerven


Ble en utrolig fin dag på Klosterskogen i går.

Stjernejerven var veldig fin i varmingen, noe hissigere nå enn i varmingen til prøveløpet. Men det tok jeg bare positivt.
Stjernejerven var ikke av de mest betrodde hestene da han har en noe rusten sulky rad og kun gått montéprøveløp.
Han var skikkelig hissig i defileringen og ville aller helst bare speede forbi hele rekka han hadde foran seg. I prøvestarten tok han noen galoppsteg i iveren etter og dra avgårde, men var bare og ta litt høyre tommen så var han rett nede igjen. Ble fire omstarter før vi kom igang, og vi traff så perfekt som vi kunn uten og få omstart i den gyldige starten. Stjernejerven henta de 20m til strek hestene med engang og vi havna i 2par utvendig. Fikk en rygg jeg helst ikke ville ha og Stjernejerven ble hissig bak. Han fikk gå frem direkte til dødens, men da tet travende Alm Tindar feilet fikk vi jo teten gratis. Stjernejerven skøyt fart når han kom til tet og storkosa seg i fronten av feltet. Første 500/27,5 mens vi økte til 26,5 første 1000m. Runden til mål økte vi enda mere på tempoet og fikk fort flere lengder tilbake til feltet. På siste bortre viste klokka mi 25 tempo et godt stykke.
Han holdt farten godt til mål og vi vant overlegen med over 20m ned til resten. Vinntertiden ble sterke 26,9/2120m i debuten for Stjernejerven. Og dette på en 800m bane, og med en hest som fortsatt går med vinterskoene på.

En tur på seremoniplas på slike dager er ekstra stas. Og må jo si jeg har ønsket og vinne påskeegg under påsketravet på Klosterskogen i en del år nå.

Seiersintervju
En veldig blid trener, Heidi Moen og Stjernejerven

Dette stod skrevet om oss etter løpet på Hesteguiden.com:
Foto: Anders Kongsrud/Hesteguiden
Oppvisning
Stjernejerven utklasset konkurrentene da han debuterte under sal sammen med Elisabeth Jensen i dagens montéløp. Tross tillegg var han i tet ved første målpassering og på sisterunden gjorde han konkurrentene til statister. Lenger enn langt foran konkurrentene landet han på 1.26.9v/2120m i sin første montéstart.

Gleder meg allerede til neste gang jeg og Stjernejerven skal ut i løp sammen.

10 kommentarer:

  1. Et kjempe løp, det er stemplet inn i hukommelsen! :D

    SvarSlett
  2. et kjempeløp! fikk nesten frysninger av å se en så sterk og overlegen hest! Bra jobba, og gratulerer så mye!:)

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye! Han var rågod !

    SvarSlett
  4. Grattis till segern, tycker du har mycket bra sits! :) Ja, jag tycker diamantpannbanden är jättefina, dom har jag beställt på http://www.fagerdesign.com/ :)

    SvarSlett
  5. Grattis!! Fy va bra han va alltså...

    var har du köpt dom tyglarna??

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Ja en utrolig rå kaldblods, men han er jo etter den beste.

      Da jeg hadde glemt igjen mine stegtøyler så fikk jeg låne ei jeg kjenner. Men de kommer i alle ønskelige farger, her i Norge selges de på galoppbanen vår Øvrevoll.

      Slett