fredag 25. mai 2012

Dg i Bergen


Hadde en kjempefin tur til Bergen. Var strålende solskinn og 30 varmegrader i skyggen denne dagen. Jeg var en rask tur i stallen på morgenen og slapp ut og ordnet for hestene mine før jeg tok toget til Bergen. Er en flott togtur på 4t over fjellet, og nå været er så fint som det var denne dagen kunne man bare nyte utsikten. Men jeg hadde med meg pc min og satt og så på en av favorittseriene mine på turen. ;)

Pakket og klar og venter på toget.
Var litt kluss og finne riktig buss til Travparken fra Bergen sentrum, men etter en halvtime med spørring av x antall busssjafører fikk jeg endelig en løsning og kom meg frem til banen.

Overlover var litt kantete i oppvarmingen til og begynne med, men kjentes fin ut når jeg testa han på en sving i 18 tempo. Er jo lov og være litt stiv i kroppen etter nesten 5t på hengeren fra Forus.

Overlover
Foto: Carina B. Helgesen
I prøvestarten til løpet slo han på en galopp da vi ble ridd på og dratt ut mot gjerdet. Men testa han videre når han fant travet igjen og kjentes greit ut.
Vi hadde spor 3 bak bilen med veldig raske Britney Spur på innsiden. Han følger fint med fra start og kjennes sikker ut. Vi ligger ann til og få dødens på Britney Spur. Men utenifra kommer Moreno som har tenkt seg til tet. Desverre legger rytteren seg inn altfor tidlig så Overlover blir pressa ned i Britney Spur og da knyter han seg og feiler når det blir trangt.
Han kjennes veldig fin ut etter galoppen og hadde lett vært med og kjempa om en 2 eller 3.plass feilfritt.

Turen hjem igjen gikk fint og var godt og finne senga 4 om morgenen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar