søndag 17. juni 2012

3.plass på Leangen

Fredags morgenen etter jeg hadde slipt ut hestene gikk den "lille" kjøreturen til Trondheim. GPS anslo det ville ta 6t og 43min når vi starta på kjøreturen. Er en lang kjøretur, men utrolig mye flott natur og se på veien over dit. Kjørte over Golsfjellet, over Valdresflya og så over Dovre. Ikke hver dag man kjører over tre fjelloverganger.

Flott natur og en god del snø over Valdresflya som ligger 1389 m.o.h

Vell fremme på Leangen travbane var det bare og få skiftet til løpsklærne og veid meg. Stjernejerven hadde kommet dagen føre og tatt turen veldig bra. Han var en del roligere i varmingen enn de to siste gangene. Men det var nok bare fordi han var helt alene rett vei i banen.


I prøvestarten var han også roligere enn vanlig, men kjentes ellers veldig fin ut. Han har ikke vært greiest og volte med rett vei, og samme skjedde denne gangen, han vrir seg litt og krangler litt når vi vender opp, men treffer starten helt greit alikevell. Legger han direkte ut i andresporet og prøver og jobbe oss sakte fremover. I den første svingen blir vi dytta ut i 3 sporet av galopperende hest. Men vi kommer oss rundt og blir liggende tilbaketrukkent dødens. Her var planen og bli liggende frem til jeg fikk en rygg og ligge i. Men hesten som ligger innenfor meg dytter meg ut i 3 spor så hun kommer seg ut i andre sporet. Så på nytt blir det feil for oss, men kommer oss rundt igjen og denne gangen helt frem til dødens. Ville jo virkelig ikke ligge i dødens med han på full distanse. Ut av den andre svingen kommer samme rytteren som dytta oss ut i 3 sporet opp på siden og prøver og presse seg forbi, enda da gikk det i 24 tempo!! Men hun roer seg og legger seg bak igjen. Stjernejerven kjennes veldig fin ut på siste bortre, og jeg er helt sikker på at vi har taket på ledende Jesper Mollyn. Men veldig usikker på Alm Tindar som har fått en fin reise hele løpet. Stjernejerven har taket ut i oppløpet, men kjenner han ikke har noe ekstra og legge til. Han svarer opp i det lengste men blir trøtt de siste meterne og ender opp med 3.plass.
Stjernejerven gjør ett kjempeløp og går 26,5/2180 med mye trøbbel og dødens.



Veldig irritert på meg selv for at jeg ikke bare holdt meg i første sporet og ble der i det lengste. Men når man rir om 30.000kr og har litt ambisjoner så følte jeg det også ville blitt feil. Men, men, neste gang skal vi ta dem.

Stjernejerven og hans dyktige trener Heidi Moen klare for og reise hjem igjen til Begnadalen

2 kommentarer:

  1. sv: ja Katten hon e fin hon =) kämpar fortfarande mycket med sitsen men det går framåt =D sadeln gjorde mycket men oxå hjälmen, förut såg jag dåligt när skärmen var ivägen!

    Vilka fina kort du har!Vilken natur! Nya designen blev oxå skitfin!

    Föresten har du blåa stegtyglar på bilden? vart har du hittat dom? =)

    SvarSlett