fredag 8. juni 2012

Oppdatering etter Momarken turen tirsdag

King Boszorg i prøveløpet
Foto: Cecilie H. Andersson
På tirsdag var jeg en tur til Momarken med min egen King Boszorg som skulle gå sulky prøveløp, sam at jeg skulle ri Wotoya i montéløpet. Men dagen ble ikke helt som forventet. King Boszorg klarte ikke prøveløpet sitt da jeg bomma på balansen, så ble mye pass og galopp om hverandre første runden.... Veldig kjedelig, men neste gang blir det riktig håper jeg.

Når jeg var ferdig med Boszorg var det bare og skifte i full fart og sale på Wotoya for varming. I dag ville vi prøve kikkert hodelag på han da han har fungert bra på dem tidligere. Som vanlig så leier Heidi meg og Wotoya helt opp til banen før hun slipper oss. Ingen vits i og utfordre han til og kaste meg av. Setter fart på han i banen og han tar godt tak i det en liten bit. Men så ramler han utav det og blir tydligere og tydligere utgangshalt på venstre frem. Han slår på en galopp i 35 tempo og kjennes virkelig ut som han skal for dagen. Jeg og Heidi ble fort enige etter varmingen at vi skulle stryke han fra løpet. Veldig synd at det ikke ble noe løp, men en hest som ikke fungerer for dagen har ingenting i banen og gjøre.

Ble en lang tur hjem igjen fra Momarken, men jeg trøsta meg med en Tex Burger på veien hjem.

3 kommentarer:

  1. Tråkigt att han inte fungerade =( din nya header var fin =) men gillade den gamla massor med!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja væt mye bomturer til banen med han nå. Men neste gang blir han tungt belastet fremme og alu bak. Da må det jo bli riktig. :)

      Takk. Var på tide med litt forandring på bloggen. Fortsatt ikke helt fornøyd med oppsettet på bloggen, men det blir jeg sikkert aldri. :p

      Slett
  2. Fint design på bloggen :) Kjedelig med de dagene på banen, men desto gøy blir det når det går skikkelig bra :) Tex-Burger er bra! :D

    SvarSlett