søndag 10. juni 2012

Søndags tur med Takeover

Takeover har blitt gjeter hest
Har en skikkelig søndag i dag. Sov lenge uten og ha dårlig samvittighet, da jeg ikke skulle opp og fòre hestene i dag. Når jeg først kom meg opp ryddet jeg i huset og satte på vaskemaskin og oppvaskmaskin før jeg reiste i stallen ved to tiden.

Pernille som hadde fòra og slipt ut hadde møkka alle tre boksene mine så var bare og hente Takeover og sale på. Der jeg som regel trener hestene har de nå slipt sauene på beitet. Så etter 200m må en hoppa av hesten og ta opp gjerdet så vi kommer oss oppover skogen. Jogga inover ett lite stykke og så kjente jeg Takeover hadde planer om noe bøll. Og som forventet kjører han hodet mellom frembeina og tar to skikkelige rodeohopp bortover. Var kjapp i reaksjonen denne gangen og fikk dratt i ene tøylen og gitt sjenkler og fikk han fremover. Fortsatte og jogge innover ett godt stykke før de bratteste bakkene kom. Ble en liten stopp midtveis da vi møtte på en flokk med sauer. Takeover blåste seg opp og var nok mere klar for og snu i full fart hjem igjen. Men vi hadde sauene foran oss ett stykke før de gikk litt til siden så vi fikk ridd forbi.  Når den neste lange strekningen kom red vi i galopp oppover ca 700m.  Takeover kjentes veldig fin ut i dag og var som vanlig mere enn pigg nok. Mulig det er maisflakene han får litt for mye energi av.

Hoppet av og gikk ved siden av hele veien hjem. Ingen vits i og belaste fremknærne mere enn nødvendig på veien ned og hjem igjen. Ble en del gresse pauser på veien hjem igjen. Fin søndagstur på litt over en time.

Nå blir det straks mere søndagskos med en god film på tvn.

1 kommentar:

  1. ÅÅÅÅ d hørtes ut som en perfekt dag med hesten:)

    SvarSlett