søndag 29. juli 2012

Jydsk Vedeløbsbane


Koser meg veldig på ferie i Danmark som jeg gjør hver sommer med familien. Vi leier feriehus hver sommer, og huset vi har i år er bare helt perfekt. Så dette leier vi nok flere år.

I dag tok vi turen inn til Århus by som kun ligger 45min utenfor Ebeltoft der vi leier hus. Det var årets nest største løpsdag på Jydsk Vedeløbsbane i dag. Så veldig fine løp og reise inn og se på, blant annet 3års Grand Prix. Travbanen i Århus er en utrolig trivelig bane og være på, man føler seg hjemme med engang. Anlegget er slitent og bærer preg av dårlig økonomi som de fleste baner i Danmark.

På Jydsk går løpene venstre om og ikke høyre om som er vanlig. Banen er hele 1200m lang med veldig krappe svinger og lange langsider. Banen er en del smalere enn vanlig og det er bare 7 spor bak bilen kontra 8 på alle andre baner i Skandinavia.

Var dessverre ingen montéløp på banen i dag. Men en veldig staselig kar ved navn Thunderbolt skulle ut i eliteløpet. Er jo en veldig stor og staselig montéhest som har besøkt Norge når de større montéløpene går.

Var en tur innom hestebutikken og endelig fikk jeg kjøpt meg en ny gjordtunnel til og bruke i løp. Selvfølgelig kongeblå.

2 kommentarer:

  1. Låter som att du har en riktigt härlig semester :) kul med lite shopping också.
    Är det någon speciell anledning till att du använder sadelgjordstunnel eller är det för att det är snyggt?
    Sv: Det är på Åmål lopp 1 :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes det er veldig fint med en matchende gjordtunnel. Men jeg rir med strik gjordt og da er det for og forhindre gnag, fordele trykket og lett og rengjøre.

      Da skal jeg følge med på løpet på ATG. :)

      Slett