mandag 23. juli 2012

Nye stigbøyler

Composit med farger.

Da mine gamle blå Zilco jockey bøyler ikke lenger var blå, men mere grå. Har jeg lenge tenkt på og kjøpe meg nye stigbøyler til montésalen min. Denne gangen falt det på Composit sin plastikk stigbøyler. De er lette og slitesterke, samt at de er bredere i bunnen, noe som gjør de mere stabile og stå på.

Har ridd to løp med dem allerede og synes de er mye bedre og ri med enn min gamle. Kjøpte mine på Horze til 159kr. Composit har også kommet med en ny modell med farger. Så blir nok og kjøpe de etterhert, så kan det paret her gå til galoppsalen jeg har hjemme. Samtidig så jeg at de hadde kongeblå sprangpisk der, så da kjøpte jeg med meg den også. Veldig kjekt og ha en pisk liggende i baggen til de gangene man skal ri i Sverige.

Har fått spm om hvor lange stigbøylereimene mine er. Så da har jeg målt fra spennen og til bunnen av stigbøylen. Samt at jeg har målt innerbenslengden min.


Høyde: 166cm
Innerbenslengde: 78cm
Stigbøylelengde: 46cm

2 kommentarer:

  1. Nu blev jag nyfiken på hur långa mina läder är, blev också frågad en gång hur långa dem var i cm, men jag glömde mäta *^-^*
    Ni får inte ha pisk i Norge va?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja Marina har bedt meg om og måle i evigheter. :p

      NEi ikke lov med pisk i Norge. Ikke i sulky eller monté.

      Slett