tirsdag 21. august 2012

Rask oppdatering

Har desverre ikke hatt tid eller den store skrivelysten den siste tiden. Men her kommer en rask oppdatering fra de siste løpene.

Bjerke 9/8 Creek`s Superboy 4.plass
Creek`s gikk veldig bra for meg til 3.plass sist jeg red han. Denne gangen var vi mye betrodd mot enklere selskap. Men desverre ble alt feil for oss, vi blir dratt ut i 4-5spor i den første svingen pga galopperende hest som drar oss med ut. Så havner vi der vi absolutt ikke skulle, nemlig i dødens i hardt tempo. Creek`s skal egentlig ha rygg i det lengste, så når oppløpet kom orket/ville han rett og slett ikke mere. Heldigvis for oss var resten av feltet dårlig, og vi kapret 4.plassen.


Takeover Lad
Magnor 12/8 Takeover Lad 4.plass
Dette var en veldig fin dag. Mitt eget oppdrett Takeover Lad skulle gå sitt første montéløp. Han kjentes veldig bra ut i prøveløpet, og trives godt under sal. I varmingen så jeg veldig mørkt på det, han slet på svingene og ville ikke ta i noe som helst.
Men til løpet var han pigg og fin og kom seg greit gjennom de krappe svingene i prøvestarten. Det ble 6! omstarter før vi kom igang med løpet. Takeover løste bra, men det ble litt trangt for han i den første svingen, så ble galopp. Kommer fint tilbake etterpå og er raskt oppe i feltet. Svingene var vanskelige og jeg fikk kun ridd på langsidene. Han står på bra og får 4.plass med galopp.

Drammen 14/8 Whatson Line 5.plass
Nok en dag det ble feil. Whatson løste veldig bra fra spor 4 bak bilen, selv med to raske hester på hver vår siden. Vi blir liggende i dødens og holder tempoet oppe. Men det ble for hardt tempo for Whatson som kjenner melkesyra ut i oppløpet. Da vil han ikke ta i, og bremser en god del. Men fikk premie og jeg fikk fine poeng i BTV serien.

Klosterskogen 16/8 Pompier 5.plass
Pompier er en av mine favoritter jeg rir løp på. Han er en herlig kriger, og er vel ingen hester jeg rir som går så til mål som han her. Var veldig spent på hvordan han ville fungere på svingene på Klosterskogen, fungerte ganske greit, men han trengte hjelp så vi satte på en buss venstre bak.
Han er med ganske bra fra start, men det er alle de andre også. Blir skikkelig rabalder om posisjonen for ett par hester i feltet, som resulterer i galopp for den ene som ødelegger stort for oss. Vi blir dratt bakover i feltet og mister en dyrebar posisjon. Men Pompier kjennes fin ut, men når han skal frem i angrep er han litt tam, drar skylappene ut i oppløpet og han flyr virkelig alt han kan ned oppløpet og blir 5. Neste gang drar vi skylappene tidligere og rir mere offansivt.


Santiago
Bergen 19/8 Santiago dg
Tok toget til Bergen for og ri favoritten/bankeren i monteløpet. Santiago er en stor kar, som det lyser montéhest av på lang avstand. Han kjentes veldig fin ut i varmingen, og var en ukomplisert og snill kar.
Fikk beskjed av eieren at jeg ikke måtte ri opp til bilen før alle de andre var på plass. Jeg lystrer ordre og rir sent opp til bilen. Men 4 meter før i er oppe til bilen, tar Santiago bittet og flyr inn i vingen på bilen. Dette ender jo selvfølgelig i dundrende galopp og disk. :(
Utrolig kjedelig og rote seg bort med en så god hest. Men travløp er travløp. Santiago kjentes ut som en million bak feltet etterpå og var stri hele veien inn.
Fikk være med eieren og sette Santiago og broren hans tilbake på stallen for kvelden, samt fikk spandert middag før jeg skulle ta natttoget hjem igjen. Ikke hver gang man får slik service på tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar