lørdag 16. februar 2013

6.plass og 3.plass

Var en laaaaang dag i går. Var oppe før 7 og hoppet i joggebuksa og opp i stallen og slapp ut hestene. Møkket raskt over boksen mine og ordnet fòr og ga de varmt vann ute før jeg reiste på jobb. Var på
jobb fra 09 til 15 og så gikk turen direkte til Jarlsberg travbane.

Første hest ut var Riverside On Line. Han var veldig hissig i varmingen og han prøvde og dra avgårde i sitt eget tempo, men fant en rygg og legge meg i og der roet han seg. Prøvde og stoppe han etter 3 runder i banen, men Riverside var ikke enig, så ble en runde til.

Han var like hissig i prøvestarten og var ikke til bremse ned. En annen hest galopperte i prøvestarten og stoppet helt opp i første spor. Både jeg en og annen rytter holdt på og gå rett inn i henne, utrolig skummelt. Men men en rask unnamanøver gikk det bra. Men veterinæren ville se en ny prøvestart. Riverside tar like av i denne prøvestarten og bruker opp mye krefter allerede før løpet er igang.

Vi hadde spor 4 bak bilen, og hadde fått beskjed om at han var rask ut. Og det slo ikke feil. Han tar tak når bilen slipper og fyker rett til tet og får lett lengder tilbake til feltet. Holder alt jeg kan, men jo mere jeg holder jo piggere blir han. Riverside åpner første 500 på 13. Runden igjen får vi press og blir nok en tempo økning. Inn mot siste sving er kreftene naturlig nok slutt. Men Riverside klarer og kapre siste premien.
En utrolig flott montéhest, men må endre litt utstyr så han ikke bruker seg så mye før start og første 1000.

Her er lenke til video: http://www.rikstoto.no/RikstotoDirekte/RDsisteuke/?vodData=t:Race|rdk:JA_NR_2013-02-15|rn:4


Etter løpet var det bare og sale av og gå bort til neste hest. Chilleer var også en montédebutant som også hadde gått en 21 tid i prøveløpet.
Chilleer varmet veldig fint, ukomplisert og travsikker type som nesten ikke trengte sjekk. Fikk ett veldig positivt inntrykk i varmingen.
Jeg og treneren Bjørn Steinseth ble enige om at vi skulle ta det pent fra start og smyge med på innerspor.

Tok det veldig pent fra start og ble liggende bakerst. Han tettet ikke ryggen sin, men strammet han opp litt og da fikk jeg jobbet han opp i rygg. Det gikk fort der fremme noe som vi bak i feltet dro god nytte av.
Inn i siste sving begynner han virkelig og gå på bittet og kjenner jeg har masse krefter spart. Holder han i ryggene og han speeder bra inn til 3.plass med krefter igjen.

Her er lenke til video: http://www.rikstoto.no/RikstotoDirekte/RDsisteuke/?vodData=t:Race|rdk:JA_NR_2013-02-15|rn:8

En utrolig flott hest som jeg storkoste meg oppå. Han gikk 17,7/2100m i sin første montéstart som er veldig bra. I sulky har han ikke fått premie de tre siste startene, og ikke vært på trippelen siden i sommer.

Var hjemme 01.15 i går kveld.Var ikke feil og legge seg etter en lang dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar