søndag 21. april 2013

1.plass med Galliano

Glad jente på vei til seremoniplass
Endelig kom årets første seier. Denne har jeg virkelig måttet vente lenge på i år, og hadde nesten mistet motet.
Galliano var helt håpløs sist jeg red han, og galopperte 4-5 ganger får vi kom oss til mål. Så jeg hadde ikke de store forventningene denne gangen, håpte han kunne få en premie og ikke tulle seg helt bort.

Jeg var ikke helt fornøyd med han i varmingen, han hang veldig på høyretommen og manglet spensten i steget. Følte vi hadde lite og tape, så vi tok av alle jernskoene etter varming og satte på middels lette busser fremme, da det er litt pass i han.

Han kjentes mye finere ut i prøvestarten, og kom seg gjennom svingen i høyt tempo og kjentes veldig stabil ut kontra hva han gjør med sko.
Vi hadde spor 10 bak bilen og jeg hadde regnet med at vi skulle være av de siste ut og havne 4-5 utvendig. Men Galliano ville det annerledes og løser som en kule og havner i dødens direkt. Han var veldig frisk utenpå og kjente han ville til tet, så han glir frem og midtveis i den andre svingen sitter vi i tet. Det gikk 14 første 500 og 17 første 1000. Får dempet en del andre runden og får ligge i fred. På siste bortre prøver feltet og angripe, men da suger Galliano tak i bittet og drar på. Skikkelig vinnerskalle, og han skulle ikke slippe noen forbi. Han ble veldig usikker ned oppløpet, og måtte snakke til han og jobbe litt med tøylene for og holde han skjerpet. Men han går inn til sikkert seier med proppene i og urørt i mål.

Feilfritt over mål. :D
Jeg ble så glad og jubla nok så høyt så hele Biri hørte meg. :p Men denne seieren kunne ikke vært mere etterlengtet.
Ekstra morro var det jo og vinne med en Team Bullern hest, som var min arbeidsgiver for 7år siden. Skal ri en ny montédebutant for dem til torsdag på Drammen, kommer blogg om kommende løp.

Galliano gikk 19,3/2600m.




2 kommentarer:

  1. Grattis till segern! såg loppet, han såg fin ut!
    Det är mycket lättare att förstå norska när ngn pratar än när ni skriver ;)

    SvarSlett
  2. Grattis :D (något i efterskott) Härliga bilder :)

    SvarSlett