lørdag 15. juni 2013

Montéhesten Bullchip



Var på Bjerke på onsdag og skulle godkjenne Bullchip. Ikke hver dag man får kvale inn hester med hans meritter. Vinner av Norsk Travkriterium, Rex Rodneys Ærespris og Aktaion Grand Prix, med over 1.500.000kr innkjørt.


Bullchip var veldig rolig og regulerbar i varmingen, jogget på indrebane og tok en langside og en sving for og kjenne på han. Han kjentes litt rullete ut, men pga liten tid og veldig usikre så lot vi det være som det var.

Vi hadde spor 2 i volta og vi var kun to stk i prøveløpet. Jeg skulle ligge i rygg i det lengste og legger meg rett i rygg fra start. Men etter 500m rir jeg frem og tar over teten og øker tempoet. Det gikk 28 første 500, 23 første 1000 og kom i mål på 18,3. Fantes ikke rullete i prøveløpet, og trengte ikke noe støtte selv om han går uten sjekk.
Han var pigg helt til mål og tok i for fullt ned oppløpet. Virket som han syntes dette var kjekke greier. Nå venter vi bare på og finne en passende oppgave til han under sal.



2 kommentarer:

  1. Vilken ära att få rida en sådan häst :)
    Grymt snygg design du har nu!
    Mvh Gabriella på http://montebloggen.se
    (Kan ej fylla i uppgifter via min iPhone)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Gabriella. Endelig nøyd med mitt design. :)

      Bullchip er en riktig flott hest, men viljen er ikke helt tilstede i sulky lenger. Hoppas det inte er forsent. :)

      Slett