onsdag 17. juli 2013

Min Uof hjelm

 Før jeg red NM tok jeg en snartur til Øvrevoll for og kjøpe meg en jockey hjelm. Jeg hadde lenge tenkt på og få meg ny hjelm, og endelig fikk jeg ordnet det.

Jeg finner ikke noe annet enn fordeler med og velge en jockey hjelm.
*Sikkerhet
*Komfort
*Holdbarhet
*Bedre synsvinkel
*Lett
*Godkjent styrthjelm



Første turen min med hjelmen var en virkelig aha opplevelse, og hvordan jeg har klart og ri med kjørehjelm tidligere kan man jo lure på.
Det første jeg reagerte på var hvor lett jeg så alt rundt meg. Og når jeg kommer opp i banen og rir så er aldri hjelmen i veien. Den sitter der den skal, og man merker rett og slett ikke at man har på seg hjelm.

Foreløpig har jeg to trekk til min. Det er ett ensfarget lycra og ett to farget metalic. Jeg skal nok bestille meg noen med brodert navn osv på senere.

Hjelmen min er av merket Uof.
Ett italiensk merke som er like populær som den kjente LAS jockey hjelmen.




Innvendig på hjelmen


4 kommentarer:

  1. Hvor mye koster en sånn hjelm?

    SvarSlett
  2. Fattar inte hur du kunnat rida med körhjälm innan.. det är ju skitsnyggt när man kan lacka dem o så men man ser ju fasen ingenting ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er jo oppvokst med og ri med kjørehjelm. Men nå vender jeg aldri tilbake igjen.

      Slett