lørdag 20. juli 2013

Mine drømmer i monté

Når jeg fikk høre at montérytter Stephanie Werder hadde klart og oppnå en av sine store drømmer om og ri i USA. Så begynte jeg og tenke litt på hva mine egne drømmer i montésporten er.

Jeg har aldri turt og drømme for stort, da ting forandrer seg så utrolig fort i denne sporten. Jeg setter montésporten veldig høyt, og bare det og jevnlig få ri løp er en helt uvirkelig stor drøm for meg.
Jeg husker så godt for 8-9år tilbake da jeg så på montéløpene og drømte og være en av de jentene ute i banen som jeg så så utrolig høyt opp til. Senere når jeg begynte og ri løp, var den store drømmen og være blandt topp 10. Det i seg selv var noe jeg trodde jeg aldri ville bli mulig. Alle disse flinke rytterne som er aktive, så er det en hard kamp om oppsittene og å beholde dem.

Flotteste Stjernejerven

Siste årene har drømmen vært og ri NM. Det og være montérytter på sidelinjen de dagene var utrolig morro. Men jeg drømte jo om og være en av de jentene. I fjor gikk drømmen i oppfyllelse og kom med som 1 reserve og hadde fine resultater. Men at jeg skulle vinne NM 2013 og få tittelen som Norgesmester har jeg aldri turt og drømme om engang, veldig ydmyk for den tittelen.


Men hva drømmer jeg om nå?
Det og få ri løp på Solvalla Elitlopshelgen har alltid betydd veldig mye for meg.

Men største  drømmen er og ri løp i Frankrike en gang i fremtiden. Grunnen til at det er Frankrike jeg drømmer om, er jo fordi det er moderlandet til montésporten jeg brenner så inderlig for. Er det en plass jeg kan lære mere, og utvikle meg som rytter er det Frankrike man må sikte til. De har en rutine på og ri travløp vi bare kan drømme om i skandinavia, samt at de Franske hestene ruver høyest på min liste over varmblodstravere.


1 kommentar:

  1. vem skulle inte vilja rida elitlopps söndagen ;)
    ja med =) min dröm är som du hade att få rida SM och vara bland dom 10 i sverige. Håller tummen att du får åka till Frankrike o får rida ngn gång, hörde en som sökte folk dit ner för ett tag sen, men du kanske inte är intresserad av att flytta?

    SvarSlett