onsdag 7. august 2013

4.plass med Nouistiti

Var en lang dag på mandag. Reiste fra meg litt etter 08, og var på Biri travbane kl 11 hvor jeg skulle sitte på med Liv Pedersen og Andre H. Stensen de siste 5t til Leangen travbane. Vi var fremme på banen ca 17 etter litt stopp underveis.

Nousitit stod og sov i boksen når jeg kom i stallen han stod. Hadde en times tid til varming så ble en tur på H-Sport hvor jeg kjøpte meg Franske montétøyler. Prøvde de i varmingen på Nouistiti. Veldig gode tøyler, men litt uvant, og ble litt feil på han som går og napper i hodet hele tiden, så mistet litt grepet følte jeg.
Men skal prøve de igjen på neste passende hest.
Nouistiti kjentes fin ut i varmingen, og var veldig på hugget.

Opp bak startbilen tok han to galoppsteg, men han finner beina sine før bilen slipper. Han taper dyrebar fart på dette og vi får ikke helt den starter vi ønsket oss. Tet var målet, men slik som Bagpipe gikk fra start ville vi aldri hadde sjansen på den.
Han er ikke noe glad i og gå bak i feltet, og banen var fryktelig løs på mandag som ikke gjorde det stort bedre. Tar han ut i 3 spor i den neste siste svingen, og han tenner til når han fr fri bane. Men sliter litt med og ta seg forbi de andre som også øker tempoet. Han ble litt rullete inn i siste svingen s mtte hjelpe han litt der.
Han holder farten helt greit inn og får med oss 4.plassen.

Vi forventet litt mere av han, men han har ikke gått løp på nesten 3mnd og trengte nok løpet i kroppen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar