onsdag 11. september 2013

Seier med Olivia Fair

Da var årets 5 seier i boks. Jeg hadde 7 seire i fjor, og nå er jeg veldig optimist på at jeg skal klare og komme meg forbi fjorårets resultat som målet mitt var.

Utstyret vasket og klart. Elsker nye drakten min!!



Olivia klar til varming.
Jeg kjørte til Hønefoss i går, og satt på med Team Moen i hestebilen derifra. Fremme på Momarken regnet det?! Det var jo veldig flott da jeg kun har sommer silkedrakt enda. Heldigvis så bøtta da ikke ned som værst når jeg skulle ut og varme Olivia.

Jeg hadde snakket med eieren på forhånd og hviste at Olivia kunne hisse seg fort opp. Varmet henne bare så rolig som bare mulig for og holde henne rolig. Balansen var helt fin som den var, så vi endret ingenting til løpet.

Hun holdt seg rolig og fin i defileringen, hisset seg litt opp i prøvestarten, men fikk gå i løpstempo i 600m så da roet hun seg av seg selv uten at jeg måtte krangle med henne.
Hun var fin bak bilen og løste veldig fint. Lot hun gå som hun selv ville rundt den første svingen, kjente hun vrei litt på seg, men rørte henne ikke får ut på langsiden.

Vi kunne velge mellom 3 innvendig eller dødens. Med sølebane og hest jeg hviste kunne gå fra alle posisjoner valgte jeg dødens. Mindre sprut, og mindre opptråkket enn 1 sporet. Holdt henne litt tilbaketrukkent dødens for og ikke presse opp tempoet. På siste bortre tok jeg proppene og hun gir det lille ekstra og kjente da at dette skulle holde helt inn. Hun sjener veldig utover på oppløpet, men vinner kontrollert med krefter spart.



Alltid morro og vinne løp. Men ekstra hver gang jeg vinner montéløp med Heidi Moen trente hester. Ridd for Heidi siden 2011 og mange av seirene mine er takket være sjanser på hennes stallhester.


Ble seiers feiring på McDonalds.Frappe mocca. <3 br="">





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar