søndag 9. oktober 2011

Sen oppdatering etter Drammens løpet

Blir ikke en lang blogg, men må jo skrive en liten notis på løpet med Upper M.

Upper M. var ei flott lita hoppe med mye tæl. Hun varmet rolig og fint og kjentes veldig fin ut. Vi dro av skoene etter varming og i prøvestarten var hun enda rappere og finere i steget enn i varmingen. Litt hissig frøken som girer seg lett opp så var bare snakk om og prøve og holde henne så rolig som mulig frem til start. Det ble vel tre omstarter før løpet kom igang. I den gyldige starten feilet Ysving foran oss og når jeg tok litt i henne for og styre på innsiden av den var det nok til at hun også spratt over i galopp. (og jeg som hadde så fin statistikk på lite galopp...)
Vi tapte mye på galoppen men ikke nok til at vi ble disket heldigvisål, Upper M. tok virkelig tak i det etter galoppen og var ikke lenge før vi hadde kontakt med feltet igjen. Satset innvendig etter galoppen. Men jeg kjente fort at det ble helt feil, Upper M. var kjempepigg i den siste svingen og jeg hadde ingen vei og gå og klatret nesten over hestene overål. Vi satt helt fast over mål og kom oss ingen vei og fikk 5.plass. Med åpning hadde hun lett spurtet inn til 2.plass.

Ei skikkelig rå hoppe jeg håper jeg får sjansen til og ri ved en senere annledning også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar