lørdag 5. november 2011

Mitt utstyr i løp



Ble inspiret av blogginnlegget til Svenske Gabriella, og lager en lignende blogg selv. Gabriella sin blogg kan leses her:  http://montebloggen.se/2011/november/min-outfit.html

Løpsjakke :
Har tre jakker jeg rir med. Har en sommerjakke med avtagbare armer, en allværsjakke og en vinterjakke. Bortsett fra på sommeren så er det stort sett allværsjakken som blir brukt store deler av året. Jakkene kommer fra Brizy.


Ridebukse: Jeg har tre forskjellige jockeybukser. Jeg har TKO sommerbukse, TKO vinterbukse, og Finn Tack sommerbukse. TKO sin vinterbukse er jeg totalt avhengi av om vinteren. Og ett lite tips under sommerbuksene er og ha nylonstrømpebukse under. Da blir de ikke så klamme og ha på seg.

Chaps/ridesko: Rir med ridesko og leggchaps. Leggchapsene mine er bestilt fra Sverige: http://www.123minsida.se/stallhavsjoberg/

Hjelm: Har en lakkert Eqichampion carbon hjelm.

Klokke: Rir med Timer GPS

Tøyler: Har en del forskjellige tøyler med i baggen min. Har to sett med gummitøyler, er jo en del hester som blir ridd med to tøyler og da må man ha utstyret klart i tilfelle. Samt at jeg har stegtøyler.

Stigbøyler: Har blå alu bøyler fra Zilco.

Fortøy: Har tidligere ridd med Zilco sitt elastiske fortøy. Men da jeg ville ha noe mere personlig bestilte jeg meg blått Wahlsten fortøy med navnet mitt på.

Sal: Har en 1kg blå Zilco galoppsal som jeg har fått ettermontert fester til sjekk og ryggstykke.

Underlag: Under salen har jeg først ett neopren underlag innerst mot hesten for og gjøre salen mere stabil. Så har jeg en en pad for og skåne ryggen til hesten, og til slutt har jeg vektpadden min på før salen kommer på toppen der igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar