tirsdag 22. november 2011

Seier i min start nr 100

Å reise til Sørlandet er ikke den korteste turen jeg tar for og ri løp. Men sånn er det vel med oss i travsporten, om vi må kjøre en time eller ti timer til løp så gjør vi det bare uten og tenke noe mere på det. Jeg reiste fra Nesbyen 9.15 søndags morgene og var i Dramme 11.30. Så ble jeg plukka opp av treneren til hesten jeg skulle ri og stalljenta. Var en drøy tur nedover med tåke store deler av veien, og når vi måtte blå himmel og solskinn etter Skien så trodde vi det skulle vare helt til Sørlandet. Men gjennom siste tunnelen før banen ble vi møtt med en vegg av tåke.

Monica kjentes veldig fin ut i varmingen. Hun kan ikke tas i for da drar hun avgårde. Men hun fikk jogga avgårde i sitt eget tempo de to første rundene, og på den tredje runden roet hun seg og jogget helt rolig.
Var ikke mye sikt ute i banen, men så heldigvis hestene foran seg før man var oppi dem.

Alle fire skoene ble rivd av etter varmingen. Monica var rolig nesten hele defileringen, men til slutt måtte hun bare jogge forbi de andre da hun bare gikk oppi hesten foran. Hun kjentes enda bedre ut i prøvestarten uten sko og var rapp og fin i aksjonen. Men hun ble litt for ladda i prøvestarten og dro avgårde ned langsiden. Men når vi endelig fikk snudd var det bare 45sek til bilen skulle gå så da ble jeg litt engstelig. Var jo så tåkete så ingen som så at jeg var på bortre langside og ikke der jeg skulle være. Men 15sek igjen til bilen skulle gå så var vi på rett plass og fikk snudd og ridd opp på plassen var bak bilen. Hun var ladda og fin bak bilen og løste veldig bra fra start. Havna direkte i dødens, når tethesten begynte og trøtna smatta jeg litt på henne og det var nok til at vi overtok teten før siste sving. Ut av siste sving har vi flere lengder til neste hest og Monica jogger i mål på lette ben med alt igjen. Hun var like pigg etter mål og tok like gjerne full fart ned bortre langside etter mål også.


Her er lenke til video: http://www.rikstoto.no/RikstotoDirekte/RDsisteuke/?vodData=t:Race|rdk:ST_NR_2011-11-20|rn:3


Ble en smule lettere tur hjemover igjen. Godt jeg har fri bruk på telefonen noen mnd fremover så det ikke kostet noe og surfe på facebook nesten hele veien hjem. :p
Men var altfor trøtt til og kjøre hele veien hjem til Nesbyen, så sov over hos mamma og pappa i Drammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar