mandag 16. januar 2012

Dagen i dag

Takeover og Åsaulven
Tenkte jeg skulle skrive litt mere enn kun bare om montéløpene.
Dagen i dag har vært veldig bra. Begynte dagen med og vente på innmeldingslistene til V75 på Bjerke til lørdag. Viste jeg hadde ett oppsitt der, så spent på og se om hesten kom med. Etter litt frokost og en kopp Earl Grey Tea var listene klare og King Of My Heart hadde kommet med i løpet. Så da blir det løp på Biri fredag kveld, og Bjerke på lørdag. Alltid ekstra stas og ri løp på en V75 dag.

I stallen i dag har alle tre guttene mine hatt fri. Men vært mere enn nok og gjøre på jobb med og møkke boksene og gjøre klart kveldshøyet. Til og med barbert ene skolehesten i dag. Stjerna er en stor dølahoppe som først og fremst er kjøre og tur hest. Men med så mye pels hun hadde var det ikke mye som skulle til før hun var klissvåt av svette. Så klipte hode, underside hals, mage og en stripe på lårene. Trente henne i ridehuset etterpå. Mye igjen og lære henne, men hun prøver det hun kan. Kjente det klødde litt i fingrene etter og barbere Takeover også når jeg først var i gang. Han er ikke veldig langhåra, men nok til at han svetter mye for ingenting.

Hadde en ridetime kl  halv seks før jeg kunne begynne og ta inn alle hestene for kvelden. Mine tre gutter tok jeg inn før timen. Vi fòrer egentlig kun kraftòr to ganger om dagen, men mine får tre, så da må de inn litt tidligere for og få det til.

I morgen skal Åsaulven ridetrenes, så da blir det litt mere "trening" på meg før løpene til helgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar