tirsdag 13. mars 2012

4.plass på Leangen

Foto: Silje D. Theodorsen

Føles litt merkelig og skrive egentlig, men i går var jeg en svipptur til Leangen for og ri løp. Jeg tok fly fra Gardermoen 13.55 og var fremme på Værnes 14.50. Reiste fra strålende sol i Oslo til regnvær og sterk vind på Værnes. Tok flybussen sin "shuttle" buss til Leangen og var fremme på banen halv fire. Må virkelig få meg en ny type bag snart, utrolig slitsomt og frakte baggen med montéutstyr fra A til B. Men ikke så rart den føles tung,,,den er jo tung. Fikk jo det bekrefta på Gardermoen da baggen min var for tung..24kg!

Fikk ikke kjent på Super Suit i varmingen da han ble varmet med vogn. Var dette de hadde gjordt på lokalkjøringene, så da ville vi ikke endre på opplegget denne gangen. I prøvestarten feilet han ut av svingen, men det var fordi han ble for tung i hodet og trengte mere sjekk. Han taper litt ut fra start da han vrir seg litt. Men kommer fint avgårde som 3 hest. Allerede på den første svingen må jeg jobbe skikkelig med han for at han ikke skal ramle innover i banen og feile. Men jeg legger han frem i dødens i håp om at han da vil konsentrere seg om hestene på innsiden og slippe bittet litt. Men han blir værre og værre utover i løpet. I den siste svingen har jeg alt igjen og ri med, men får ikke brukt noen av kreftene hans da jeg bare må sitte og holde alt jeg kan i venstre tøylene så han ikke skal skene rett inn på indrebanen.

Utrolig kjedelig når det er så mye igjen på tanken. Men vi kom på en 4.plass med alt igjen. Super Suit var en flott montéhest som det ville vært morro og få prøve igjen ved en senere anledning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar