fredag 3. mai 2013

1.plass på Drammen med 48oddser.



I går red jeg Family Gun på lunchen i Drammen. Hadde ikke prøvd hesten før, men søstern min Janne behandler hesten for nye eieren som har hatt hesten siden jul. På forhånd hadde jeg veldig lave ambisjoner. Family Gun hadde gått ett montéløp i karrieren og ble da distansert.

Men det ble andre toner etter jeg hadde varmet hesten. En stor og flott hest med god teknikk. Veldig regulerbar og rett og slett en veldig glad og fornøyd hest. Ikke mange 11år gamle løpshester som styrer mot løpsbanen når man rir forbi porten.

Vi tok av alle fire skoene til løpet og satte på lett busser fremme. Han var veldig pigg bak bilen og tok skikkelig tak når bilen slapp feltet. Family Gun går rett til tet fra spor 6. Han kjennes veldig fin ut, men var litt engstelig med tanke på at det var 2500m. Runden igjen får vi en trykk av favoritten Ysvink, men Family Gun svarer på og vil ikke ha den forbi seg.
Han kjennes veldig sterk ut inn i siste sving, og vi har fortsatt Ysvink halt på siden av oss ut av siste sving. Drar ørehetta for og skjerpe han det lille ekstra og er litt etter han mot mål. Men han vinner lett og går 17,6/2500m på en 800m bane! Utrolig imponert over hesten, som virkelig trivdes under sal.

Starten

Oppløpet


Gleder meg allerede til neste gang jeg skal ri han.

1 kommentar:

  1. Grattis! :) Var har du köpt dina blåa monté tyglar?

    SvarSlett