onsdag 25. september 2013

4.plass i Åby Stora Montépris


En litt sen oppdatering etter Åby Stora Montépris.

Vi håpte jeg skulle klare og få teten og så slippe til første hesten som kom. Jeg red fra start, men følte liksom jeg ikke fikk helt den responsen fra start som jeg håpte på. Vi ble svart opp innvendig av Sofia Aronsson med Organdi D`Or. Prøvde og legge meg ned i ryggen henns. Men marginene var akkurat ikke på våres side.
Ble da liggende i den ene posisjonen vi absolutt ikke skulle ha, nemlig dødens. Men jeg roet ned Bullchip og ville ikke presse opp tempoet noe.

Bullchip
På siste bortre langside begynner han og slippe bittet og bremse. Jeg snakker til han og vekker liv igjen i han igjen. Men han taper dyrebare lengder inn i den siste svingen. Satser innvendig og han går veldig bra til mål og avslutter til 4.plass. Overlegen seier med mye krefter spart ble Organdi D`Or.

Var utrolig skuffet etterpå, og det tror jeg både eier og trener var også. Men slik er det desverre i denne sporten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar