mandag 2. januar 2012

Endelig ny sal

Jeg forguder den 1kg salen jeg rir med pr. dags dato, og ridd bortimot 80løp med den salen. Men jeg får så utrolig store blåmerker nedenfor knærne etter hvert løp, samt at det blir skikkelig ømt i flere dager etterpå. Merker det veldig godt de dagene jeg rir to løp samme dag, eller løp to dager etter hverandre.
Så til fredag får jeg min "nye" Zilco 1,5kg sal. Jeg ville helst ha en pent brukt, da jeg ville ha den modellen med D - ringer til sjekkfester med gjennomgående nylonrem, og ikke den nye modellen som er lagd for og tilfredstille Franskmennen sine ønsker.

1,5kg med D - ringer

1,7kg med den nye Franske sjekkfestet



Eneste minuset med den nye salen er jo at den er hakket større en 1kg salen. Men skulle jeg hatt en mindre blir det 500g, og det blir litt i minste laget for meg. Da må jeg putte på enda mere bly enn det jeg allerede har. Nå med 1,5kg salen kan heller fjerne 500g bly enn og legge på.

Så til fredag når jeg skal ri K.N. Wind på Biri blir det med den nye salen. Hvis jeg er komfortabel med den vell og merke. Får varme først og kjenne på det.

Spørsmålet nå er jo om jeg skal beholde den lille blå, og ha til de gangene det er to løp på en dag og litt tett mellom løpene. Eller om jeg skal selge den videre. Finnes jo ingen slitemerker på den, og vil jo holde i mange år til.

5 kommentarer:

  1. den salen er fantastisk behagelig å ri med! :) fordelen med det nye sjekk-systemet kontra det gamle med D-ringer er at det er mye mer slitesterkt. den gamle patenten ryker lettere har jeg hørt...

    SvarSlett
  2. Aldri hørt om noen som har en Zilco sal som har ryki i sjekkfestet. Men vet mange andre kopier ikke har vært solide nok.

    Men på de nye har man ikke den gjennomgående reima under salen, og det liker jeg ikke. D ringen til ryggstykke er kun sydd fast i salen.

    SvarSlett
  3. Kjekt med to saler når man plutselig skal ri NM fordi en av de kvalifiserte har meldt avbud ;)

    SvarSlett
  4. Sadeln på nedre bilden är en sådan som jag har :)
    Får man fråga hur lång du är och vad du väger?

    SvarSlett
  5. Gabriella: Jeg er 166cm og veier 55kg.

    SvarSlett