mandag 6. februar 2012

intervaller, hurtigjobb, prøveløp og løp

Ja dagen i dag ble plutselig veldig mye mere hektisk enn planlagt. Jeg skulle egentlig bare jobbe tidlig vakt på jobben og så til Drammen og betale for sulkyen jeg har kjøpt brukt og se litt løp sammen med store søstern. Rakk og ri bakkeintervaller med Åsaulven tidlig på morgenen. Men så fikk jeg mld om jeg kunne stille opp og ri ett prøveløp på Drammen. Så da heiv jeg meg rundt i stallen og møkket 16 bokser, lagde kveldshøy og frokost til alle sammen og fòra lunch før jeg dura nedover fjellet. Men så fikk jeg tlf fra travbanen om jeg kunne stille opp og ri i montéløpet samtidig, og takker jo ikke nei til det. Men fikk enda en tlf om en hest som skulle ha ett hurtigjobb før prøveløpene. Så da hadde jeg nok og finne på når jeg kom frem på banen halv fem.

Salte på Prince H.P. og jogga han to runder motsatt ute i banen før jeg red en 2100m med han. Stor varmblods med 0 i grunnlag og kun 5år gml. Men skikkelig maskin med ett stort flott trav. Slet litt på svingene på Drammen så holdt han i andre sporet så det skulle gå lettere for han. Red jevnt 30 tempo første runden, og 25 neste runden. Red 22 en bit som fortest. Veldig uskjerpa og valpete hest, men med selskap i hurtigjobb så vil han nok skjerpe seg en del.

Nangilima
Her med rytter Mette R. Nyløkken i ett hurtigjobb

Neste på programmet da var og sale på Nangilima og ut og jogge henne ett par runder i banen. Hun hadde utrolig god teknikk og gikk kun med en slakk sjekk og trengte ingen hjelp rundt de krappe svingene på Drammen.
Hun ville helst ikke volte, men vi kom oss rundt og traff nesten plata som vi skulle. ;) Men ingen omstart og var bare og ri på. Hun er litt pigg de første 500m og klokka viser en 14tid. Men får roet henne ned og da holder hun jevnt 20 tempo. Gikk 24 første 1000 og kom i mål på 21,6 på stramme liner. Hun var så pigg så hun fikk gå en runde etter mål også. Bare kos og få lov til og kvale inn så fine hester som gjør det så lett.

Vinyard A.L gleda jeg meg veldig til og prøve. Han er en utrolig rask herremann som pleier og være med langt der fremme i montéløpene. Sist så feila han, men gikk bra etter galoppen. Han var rolig og fin i varmingen, men feila for meg i svingen når jeg red en prøvestart med han. fortsatte runden rundt og da gikk han feilfritt gjennom de to neste svingene. Gikk bedre på svingen i prøvestarten etter defileringen, men tok noen tak utav svingen. Han var veldig pigg bak bilen, men klarte og holde han igjen så han ikke skulle dra avgårde. Men inn på den første svingen rulla han over bak og feila. Han dro avgårde i galoppe, og Svenske rytteren i løpet kom på utsiden og jeg kom ikke ut før på langsiden. Men kanskje ikke så rart han galopperte i dag stakkar, ikke lett og gå maksfart uten en baksko...

Så i dag har jeg trent en hest hjemme, ridd ett hurtigjobb, ridd ett prøveløp og ridd ett løp. følte hamburgeren og sjokoladen på vei hjem var veldig fortjent. Men utrolig deilig og kjenne at kroppen er i så god form at man klarer alt dette uten og mptte sjenke en tanke til at man kjenner det i beina.

Nå skal det bli deilig og legge seg i senga noen timer før det er opp kl 7 i morgen tidlig og komme seg på jobb til 8.

6 kommentarer:

  1. det heter en VELLfortjente hamburger ja :) flink du er som har energi til alt dette,misunner deg virkelig:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det.

      Man kjenner seg jo litt utlada på kvelden når man kommer hjem. Men litt søvn og frisk luft dagen etterpå gjør underverker. :)

      Slett
  2. Misunner deg veldig, lurer på hvor mye du trener for å holde formen så god ? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Flere som etterlyser blogg engående hvor mye jeg trener og hva jeg gjør for og holde formen ved like. skal lage en blogg om dette om ikke så altfor lenge. Men trener skremmende lite, men har en jobb som er fysisk krevende. :)

      Slett
  3. Må jammen si du er flink =) Som de andre sier, MISUNNER deg.... Blir bare sykemeldt jeg:/

    SvarSlett