onsdag 6. juni 2012

1.plass med Pompier

Foto: Hesteguiden.com
Ble en veldig fin tur til Trondheim for og ri Pompier på Leangen på mandag. Jeg var først en tur i stallen og fòra og slapp ut hestene mine og ordna ferdig i stallen der, før jeg kjørte til Gardermoen.
Var jo litt redd for og bli stående i lang kø ved sikkerhetskontrollen pga streiken, men var ikke noe unormalt mye mennesker i kø når jeg skulle igjennom.

Flyturen gikk smertefritt og hadde til og med Harald Rønneberg i flysetet foran meg. Tok bussen til banen og tusla lille gåturen bort til banen. Satte fra meg baggen og gikk og hilste på Pompier som stod og slappet av i boksen.

Varmet Pompier først ro rolige runder på indrebane før jeg red en runde i godt tempo rett vei i banen. Måtte virkelig teste han på svingene i dag for og være helt sikker på hvor mye jeg kunne presse han igjennom. Red 14 på svingene og en speed i 12 fart på oppløpet, så kan jo si han varmet veldig fint. Og han blir bare finere og piggere etterhvert som jeg varmer.

Pompier kjentes fin ut like før bilen slapp og løste helt greit. Ville ikke være etter han for vi måtte safe oss rundt den første svingen. Blir liggende som 6 hest, men kommer oss opp i en tilnærmet 2 par utvendig i den andre svingen. Innvendige hesten smetter ut i 2 sporet og jeg går da direkte via 3spor runden igjen og jobber meg frem til dødens før svingen. Siste bortre langside og siste sving sitter jeg bare utenpå og passer på at ikke hesten i rygg leder skal komme ut for tidlig. Når det retter ut i oppløp drar jeg skylappene og Pompier svarer godt på det og spretter unna til enkel seier 16,6/2100a.

Utrolig deilig og ta en seier igjen, og Pompier gjorde oppgaven veldig lett for meg.  Etter løpet var det bare og skifte og gå bort til bussholdeplassen og komme seg til Værnes flyplass og komme seg hjem igjen. Var hjemme like etter to på natta, men så verdt det når man fikk med seg en seier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar