onsdag 27. juni 2012

4.plass med Pompier

På tirsdag var jeg en tur på Örebro for første gang. Jeg var oppe halv seks på morgene og var i stallen og slapp ut hestene mine kl seks. Rakk akkurat og møkke boksene mine og sette frem mat før jeg måtte hive meg i bilen. Jeg skulle møte Tom og sitte på med han i hestebilen fra grensa. Men jeg hadde 4t kjøring før jeg kom så langt.
Var en lang tur til Örebro, men var en veldig koselig bane vi kom frem til.

Pompier kjentes fin ut i varmingen, og hadde ingen problemer med svingene på denne banen.
Jeg tok meg en tur bort til starterne når det første løpet gikk for og følge med på volta og bli litt sikrere på plassen min.

Pompier er flink ut av volta, men han er ikke den kjappeste ivei. Men havner fin til i 3innvendig. Men desverre går det i lusetempo den første runde. 18 tempo første 1000 for hester med nesten en million på konto er ikke mye og skryte av. Det går fort til slutt, men Pompier går for full maskin og spurter inn til en 4.plass med masse krefter igjen. Hadde det bare vært litt hardere tempo underveis hadde vi hatten kjempefordel.

Men det kan ikke bli riktig hver gang. Kom oss rimelig kjapt avgårde, og ble en stopp i Karlstad på vei hjem igjen for og få i oss litt mat på Burger King.

Fremme på grensa igjen og i egen bil ble det litt handling på grensa før jeg trilla meg hjem igjen. Var hjemme kl ett på natta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar