tirsdag 16. juli 2013

1.plass med Quasimodo Quid.

På Drammen i går hadde jeg fått ett oppsitt på Quasimodo Quid. Hesten hadde kun ett montéløp bak seg som endte i dg. Men likte det jeg hadde sett, og trodde på forhånd min burde være trippelaktuell.

Quasimodo varmet veldig fint. Veldig lettplassert og rolig hoppe. Vi varmet med sko, og bestemte at denne gangen skulle hun beholde skoene på i løpet.

Når vi skulle ri opp til bilen ble det feil for mange. Bilen begynte og kjøre på 0 som den skal. Men den dro igang i ett mye høyere tempo enn det startbilen skal gjøre. Vi var 4-5stykker som aldri rakk frem til bilen før 100m merket. Og vi red da alle veldig aktivt for og få det til.

Men vi kom heldigvis alikevell greit på det og havnet i 3 utvendig. Runden igjen skjer det litt forandringer i feltet og jeg endrer min posisjon til 2 par utvendig i rygg på favoritten Shoguns Larabella.
Shoguns Larabelle tar over føringen inn i den siste svingen, og min er godtgående i dødens.
Ut i oppløpet maner jeg på henne to ganger, og ta tar hun ned favoritten like før mål på lette mål.

Veldig fin hoppe, som jeg allerede gleder meg masse til og få ri igjen.

Dette ble årets 4 seier, og havnet med det på 5.plass på landsstatistikken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar